مشکلات خواب
روانشناسی،مشاوره و راهنمایی
مشاوره در زمینه های:تشخیص اختلالات روانی،ازدواج،تحصیل،خانواده،فردی و....

مشکلات خواب

برای همه داشتن یک خواب  عمیق خوب در شب مهم می باشد. خواب نقش عاملی نیروبخش را برای بدن ایفا می کند. فرایندی های بدنی را کند ساخته و استراحت مورد لزوم برای رفع فشار روانی روزانه را فراهم می کند. الگو و ماهیت خواب در یک فرد تا فرد دیگر بسیار متفاوت است. بعضی از افراد می توانند با سه تا چهار ساعت خواب رفع نیاز کنند در حالی که به نظر می رسد افراد دیگر به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. این خیلی مهم است که بدانید بدن خودش را بر حسب نیازش به خواب تنظیم می کند.اگر چه وقتی بی خواب می شویم یا زود از خواب بیدار می شویم احساس ناراحتی می کنیم لیکن باید به خاطر داشته باشیم که مشکلات خواب هیچ آسیب جسمانی به همراه ندارند.اگرچه ممکن ایت بخاطر مشکلات خواب تحریک پذیرتر شویم و احساس کنیم که محیط فشارزاتر شده است ولی فقدان خواب هیچ آسیب فیزیکی به همراه نخواهد داشت.

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar-20.com

برای خواب اساسا پنج مرحله وجود دارد. مراحل 1 و 2 مراحل خواب سبک هستند در این مراحل شخص صرفا سنگین شده و به خواب می رود/ لیکن به سادگی بیدار می شود. مراحل 3 و 4 مراحل عمیق خواب هستند. اینها مراحلی هستند که خواب ((کیفی)) واقعی را ایجاد می کنند. هر چه خواب کوتاهتر شود بدنمان بیشتر خودش را سازگار می کند طوری که بیشتر همین مدت کوتاه را خواب عمیق تشکیل می دهد. در واقع به همین علت است که خواب کمتر می تواند به همان اندازه خواب طولانی/ در تجدید قوای جسمانی ما موثر باشد.

مرحله پنجم خواب بعنوان خواب رم REM (حرکات سریع چشم) شناخته شده است. در جریان این مرحله است که ما رویا می بینیم. در این مورد نیز تفاوتهای مشخصی از یک فرد به فرد دیگر و از هفته ای به هفته دیگر دیده می شود. نظریه پردازان مختلف توضیحات مختلفی برای رویاها ارائه می دهند لیکن صرفنظر از این توضیحات باید دانست که رویا شاخصی از کیفیت خوب یک خواب نیست. همچنین رویاهای مکرر برای همه ممکن است روی دهد وضرورتا شاخصی برای مشکلات روانی محسوب نمی شود.


                                     منبع: استرس شغلی تالیف: دکتر مهدی خدادادی                                                                                                              رضا دولتیار باستانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم که از مطالب کمال استفاده رو ببرید.به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستم. باتشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 233561
تعداد مطالب : 98
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1